Petr Bosák
„Po večerech jsem se učil programovat.“
Kdo jsi?
Vystudoval jsem střední průmyslovou školu obor strojírenství a management v podnikání na vysoké škole. Od 3 let jsem se věnoval hokeji. Na konci kariéry jsem u hokeje chtěl zůstat, a tak jsem se dal na dráhu hokejového rozhodčího, která trvala 14 let, z toho 7 let jsem působil v první lize. Celé mé fungování v hokeji mě naučilo hlavně týmové práci, ve které potřebuji fungovat i v pracovním týmu k tomu, abych se cítil komfortně a práce mě bavila.
Rád trávím čas se svou rodinou a cestováním, což je také důvodem, proč jsme si se ženou založili cestovní agenturu.
Mimo hokeje, cyklistiky a lyžování patří k mým koníčkům i práce v UX Fans.
Co bylo před UX Fans?
První pracovní zkušenosti jsem získal v průběhu střední školy v rodinné firmě mého táty. Nakupovali jsme a prodávali dekorativní výrobky ze skla. Hlavní kupní silou byli turisté. S příchodem koronaviru se tržby propadly téměř na nulu. To byl hlavní důvod mého odchodu.
Hledal jsem tedy práci ve firmě, kterou neovlivní koronavirus a nastoupil jsem do společnosti Cryrtur v Turnově jako produktový manažer. Po pár měsících jsem nabyl dojmu, že produktový manažer je především nárazník mezi obchodem a výrobou. Stejně tak jsem zjistil, že si někteří kolegové chodí pracovní dobu „jen odsedět“. To mi nevyhovovalo, a proto jsem se asi po dvou až třech měsících začal po večerech učit programovat s vidinou pracovní příležitosti, kam bych se každé ráno těšil a večer odcházel s lehkým smutkem na srdci, že přijdu zase až druhý den.
Co tě do UX Fans přivedlo?
Věděl jsem, že do další výrobní firmy na podobnou pozici již nechci. Odeslal jsem několik životopisů na pozice v IT, ale nikdo nepřišel s konkrétní nabídkou. Až jednou, mezi řečí s Martinem (CEO UX Fans) jsem se zmínil, že nějakou dobu programuju, baví mě to a hledám víceméně jakoukoliv pozici v IT, kde bych se mohl dále rozvíjet.
V UX Fans se v té době rozjelo několik projektů a potřebovali testera. Následovala další schůzka s Martinem, kde mi detailněji představil formu spolupráce a pracovní náplň. Další den jsem v Turnově nesl svou výpověď na personální oddělení.
Jaká je tvoje role v UX Fans?
V UX Fans pracuji jako tester softwaru. Kromě testování právě vyvinuté funkcionality zahrnuje moje práce i řadu dalších aktivit, které vedou k úspěšným releasům a tím pádem i ke spokojeným zákazníkům. Jednou z hlavních aktivit, kterým se věnuji a které vedou k úspěšnému dodání softwaru a tím i splňování QA, je i testování softwaru jako celku a jeho návazností z pohledu klientského, obchodního nebo uživatelského. Navíc se věnuji také psaní testovacích scénářů, akceptačních kritérií, automatizovaných end-to-end testů a testů vizuální regrese, které jsou nedílnou součástí pro správné QA.
Baví tě být součástí UX Fans?
No jasně :) Strašně mě baví koukat se na UX Fans jako na skvěle pracující soukolí, kde by jedno ozubené kolečko žádnou velkou slávu nepředvedlo, ale zapojením celé soustavy ozubených kol vzniká efektivní systém s výkonným hnacím motorem od vedení společnosti. Pokud bych měl ale vyzdvihnout pár věcí, tak mám největší radost z toho, že pracuji ve firmě, kde všichni táhnou za jeden provaz, máme rádi vyžití i mimo kancelář, ať už ve formě sportovních akcí nebo párty eventů, a co si budeme, když je přísun dobré kávy, pracuje se o něco lépe.